Thứ hai, 04/08/2025 | 13:37
ABSTRACT For three axles trucks, because the wheels of the rear axles are not controlled during cornering, this truckswill be side slippedsignificantly affecting of the trajectory and increasing the load on the structure of the suspension system. This problem is becoming more serious for some specialized trucks operating in airports, ports, warehouses…. Due to frequent revolutions with a minimum radius, the wheels of the rear axles are subjected to very large lateral skidding which increases tire wear and damages the structure of the suspension. The paper presents some research results evaluating the lateral slip of the rear wheels through the trajectory of the center of gravity of vehicle, determined by the simulation method. Keywords: Side slip, steering, trajectory, turning, Ackermann steering geometry, slip angle. |
Sáng 1/8, Phó Thủ tướng Nguyễn Chí Dũng chủ trì cuộc họp về việc rà soát tình hình triển khai thực hiện Nghị quyết số 71/NQ-CP về Chương trình hành động của Chính phủ thực hiện Nghị quyết số 57-NQ/TW của Bộ Chính trị về đột phá phát triển khoa học, công nghệ, đổi mới sáng tạo và chuyển đổi số quốc gia, và các nhiệm vụ được giao tại Thông báo kết luận của Ban Chỉ đạo Trung ương.
04/08/2025