Chủ nhật, 23/11/2025 | 17:58
ABSTRACT For three axles trucks, because the wheels of the rear axles are not controlled during cornering, this truckswill be side slippedsignificantly affecting of the trajectory and increasing the load on the structure of the suspension system. This problem is becoming more serious for some specialized trucks operating in airports, ports, warehouses…. Due to frequent revolutions with a minimum radius, the wheels of the rear axles are subjected to very large lateral skidding which increases tire wear and damages the structure of the suspension. The paper presents some research results evaluating the lateral slip of the rear wheels through the trajectory of the center of gravity of vehicle, determined by the simulation method. Keywords: Side slip, steering, trajectory, turning, Ackermann steering geometry, slip angle. |
Văn phòng Chính phủ có Thông báo số 624/TB-VPCP ngày 16/11/2025 kết luận Phiên họp lần thứ năm Ban Chỉ đạo của Chính phủ về phát triển khoa học, công nghệ, đổi mới sáng tạo, chuyển đổi số và Đề án 06 (Ban Chỉ đạo của Chính phủ).
18/11/2025